Una de les mesures de prevenció que alguns restaurants examinen i que volen aplicar en l'obertura de la setmana vinent consisteix a disposar d'una carta totalment digital per evitar al màxim el contacte. Ha nascut un projecte que, a més, permet que els comensals filtrin l'oferta de plats en funció de les seves al·lèrgies i intoleràncies alimentàries i que ja està treballant en l'esfera internacional.
El sector de la restauració s'està reinventant per adaptar-se a l'escenari actual que exigeix mesures de seguretat estrictes.
Una de les accions amb més èxit és la de convertir les cartes en paper en un format digital a la qual els comensals poden accedir a través d'un codi QR.
Hi ha nombroses iniciatives arreu i a Andorra n'ha nascut una que, a més, permet que el client filtri l'oferta de plats en funció dels 14 al·lèrgens que els establiments han d'indicar, una línia de treball que ja feia mesos que estaven desenvolupant.
Esther Piquer és la directora general i fundadora de Refoodlution i explica que "quan arriba un comensal amb el seu smartphone, l'únic que ha de fer és escanejar el codi QR i directament se li obre una pàgina web on configurarà, si vol, les al·lèrgies perquè és totalment opcional, i després podrà visualitzar la carta amb l'idioma que hagi escollit".
El que ha de fer el restaurador és donar-se d'alta a la plataforma i introduir tots els plats amb les descripcions pertinents, amb la capacitat d'actualitzar la informació sempre que vulgui i al moment.
El xef de Can Manel, Carles Flinch, assegura que "és una eina que agilitza i facilita perquè la podem treballar nosaltres mateixos per canviar els plats o afegir els menús". A més, afegeix que és una eina que s'adapta a les mesures que s'han d'aplicar per evitar la Covid-19.
El propietari d'Odetti Bistro, José Antonio Guillermo, manifesta que "tot i que es perd la part glamurosa de portar les cartes als comensals, aquesta fórmula ens permet agilitzar altres funcions". On troba problemes és "amb la gent més gran que no domina gaire la tecnologia". Per tal de fer-ho fàcil, tenen una tauleta reservada per consultar la carta.
En aquests moments, l'objectiu principal de la tecnologia és ajudar el sector a arrencar amb més força.
Informa: Laura Cugat
Imatges: Desirée Sala
Comparteix: