Comparteix:
Els matins de la Nacional és el programa d'actualitat de Ràdio Nacional d'Andorra. Un magazín amb vocació de país per donar veu als protagonistes i sectors de tots els àmbits, des del punt de vista de la més estricta actualitat, a la divulgació i l'entreteniment. Sis hores de ràdio amb voluntat de servei públic.
Direcció: Òscar Royo Sansa
Presentació: Òscar Royo Sansa i Anna Mata Palau
Producció: Àlex Moldes
Control de so: Thierry Morat
Ens prenem un cafè amb la presidenta de l'Associació per a la defensa del jovent en risc, Sandra Cano. Quins són els principals problemes que es troben? Perquè es deriva a la gran majoria de joves fora del país? Quines solucions cal trobar amb urgència? Com poden ajudar pares i mestres? Són tot just algunes de les moltes preguntes que li formulem
Avui als Matins fem un cafè amb la presidenta de l'Associació per a la Defensa dels Joves en Risc d'Andorra (ADJRA) Sandra Cano. Quins són els principals problemes que tenen al damunt de la taula? Per què es deriva a la gran majora de joves fora del país? Quin tipus de centre es necessita? Hi ha fluïdesa entre ministeris? Quines solucions cal trobar amb urgència? Com poden ajudar pares i mestres? Són tot just algunes de les moltes preguntes que li fem.
A la Cuina del Talent, la Núria Prenafeta ens parla de l'amor. Què és i què no és amor? 5 punts clau per ser feliç en parella.
La vitroceràmica, les paelles i el color daurat dels fregits són exemples de ciència a la cuina. En Carlos Moreno ens explica tots els detalls i ens proposa un experiment senzill: una patata crua, sal iodada i llimona és l'únic que necessitem.
Com cada dimecres compartim 5 minuts amb un dels caps visibles del Movlav, el David Murias. Fem valoracions dels tallers del passat cap de setmana, ja enfocats al carnaval. Aquest proper cap de setmana tindrem molt "Balloon" i també torneig de pàdel amb molts premis pel mig.
El nostre psicòleg atípic Tomàs Navarro ens parla dels Ninis. Quins factor porten als joves a no estudiar ni tampoc treballar? Paternitats o maternitats de massa joves, exclusió social, baixa qualificació, manca d'interès, factors estructurals, crisi econòmica, treball domèstic no remunerat són alguns dels temes que li comentem.
A hores d'ara són 35 persones que pateixen Covid persistent al país. Amb en Joan Micó parlem dels resultats de l'enquesta impulsada des del Govern, i amb la col·laboració del Centre de Recerca Sociològica, Andorra Recerca+Innovació i del Col·legi Oficial de Metges.
A l'Oriol'N'Roll, el nostre col.laborador Oriol Viella ens recorda la trajectòria de la banda Spoon. Concretament donem tots els detalls del disc definitu de la seva carrera musical, el Girls Can Tell.
Al perfils esportius convidem a una dona molt gran en tots els sentits. La jugadora de bàsquet i atleta ens fa un repàs a la seva trajectòria i passa el filtre del qüestionari flash.