Els matins de la Nacional

Comparteix:

Els matins de la Nacional és el programa d'actualitat de Ràdio Nacional d'Andorra. Un magazín amb vocació de país per donar veu als protagonistes i sectors de tots els àmbits, des del punt de vista de la més estricta actualitat, a la divulgació i l'entreteniment. Sis hores de ràdio amb voluntat de servei públic.

Direcció: Òscar Royo Sansa
Presentació: Òscar Royo Sansa i Anna Mata Palau
Producció: Àlex Moldes
Control de so: Thierry Morat

 


Els matins de la Nacional 8 de març de 2023

  • VÍDEO: El cafè dels matins amb la presidenta de l'Associació de Dones d’Andorra, Mònica Codina i a la vocal d'Acció Feminista Andorra, Clàudia Campos

    Avui el Cafè es tenyeix de lila amb la conversa que mantenim amb la presidenta de l'ADA, Mònica Codina i la vocal d'Acció Feminista Clàudia Campos. Parlem de la relació entre entitats, dels punts de vista que tenen, de les millores que han notat al llarg dels darrers anys i de les gran preocupacions que tenen i també de quins seran els grans reptes de futur en temes com la violència de gèrnere, la bretxa salarial o l'avortament.

  • El cafè dels matins amb amb la presidenta de l'ADA Mònica Codina i a la vocal d'Acció Feminista Andorra, Clàudia Campos

    Avui el Cafè es tenyeix de lila amb la conversa que mantenim amb la presidenta de l'ADA, Mònica Codina i la vocal d'Acció Feminista Clàudia Campos. Parlem de la relació entre entitats, dels punts de vista que tenen, de les millores que han notat al llarg dels darrers anys i de les gran preocupacions que tenen i també de quins seran els grans reptes de futur en temes com la violència de gèrnere, la bretxa salarial o l'avortament.

  • El Servei d'Atenció a les Víctimes de Violència de Gènere i el 8M

    La jurista d'Afers Socials, Cristina Fernández, ens fa una contextualització de la commemoració del Dia Internacional de la Dona. Parlem de la legislació actual i com s'aplica avui dia. A més, posem el focus en el SAVVG, les últimes dades del Servei, els diferents tipus de violència que existeix i les accions que s'estan preparant.

  • Montserrat Ronchera i l'Institut Andorrà de les Dones

    La secretària general de l'Institut Andorrà de les Dones, Montserrat Ronchera, ens parla de la lluita per assolir una igualtat efectiva entre homes i dones, i la formació de l'Institut des de l'entrada en vigor de la llei. Comentem la feina que duen a terme, quines accions tenen previstes i quin és el país que hem de treballar per arribar a aquest objectiu.

  • Menja't Andorra: mirem la cuina des d'una perspectiva de gènere

    En una nova edició del Menja't Andorra, el Llorenç Roviras convida a la naturòpata especialitzada en cuina natural i saludable Pili Borra. Parlem en detall de la feina que fa el Laboratori Gastronòmic ViP que comparteix amb el Víctor Barragan en un concepte multifuncional de restaurant, delivery, escola, esdeveniments i venda de productes.

  • El nou estudi sobre la bretxa salarial d'Andorra Recerca i Innovació

    Des de l'Àrea de Sociologia d'Andorra Recerca i Innovació, el seu director Joan Micó, i la Meritxell Moya, ens parlen del nou estudi que estan treballant sobre la bretxa salarial. Comentem les dades més rellevants, però aprofitem per posar el focus en la bretxa que existeix més enllà del món laboral, la jubilació.

  • Oriol n'roll amb Oriol Vilella: The Bangles

    L'Oriol Vilella dedica el programa a The Bangles, un dels primers grups formats exclusivament per dones i molt marcat per la new wave i el garage rock. Descobrim a Susanna Hoffs i companyia concretament amb el seu segon disc, Different Light del qual s'en va extreure singles mítics com Manic Monday o Walk Like an Egiptian.

  • Perfils esportius: Magui Moreno

    Al Perfils Esportius d'avui convidem a una atleta mítica de l'esport andorrà, la Magui Moreno. Amb ella fem un repàs a la seva trajectòria i aprofitem que és el dia de la dona per parlar de com ha evolucionat l'esport al llarg dels darrers 30 anys, de quin lloc ocupa ara mateix la dona en aquest àmbit i de com ho està vivint la seva descendència, amb filles que viuen l'esport a data d'avui.

Facebook

Twitter